سامانه میخک: معرفی و آموزش نحوه کار با سامانه

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور روان سازی خدمات کنسولی درخارج از کشور، سامانه اینترنتی "مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی" (میخکرا راه اندازی کرده است.

فهرست خدمات مرتبط با سامانه میخک :

  • صدور و تجدید انواع گذرنامه ها
  • رسیدگی به وضعیت عابرین غیر مجاز
  • صدور برگ عبور
  • درخواست مهر خروج مشمولین
  • کلیه امور دانشجویی :  تشکیل پرونده دانشجویی - تایید گواهی اشتغال به تحصیل - تایید مدرک فارغ التحصیلی 
  • درخواست مهر خروج دانشجویی
  • برخی امور سجلی (امور مربوط به شناسنامه و خدمات مرتبط با آن)

 لازم است مراجعان محترم با مراجعه به نشانی اینترنتی http://mikhak.mfa.gov.ir   ابتدا از طریق ارائه یک نشانی رایانامه ( ایمیل ) معتبر و کد ملی، ثبت نام نموده و پس از تکمیل اطلاعات پروفایل، نام کاربری و رمز عبور ثابت تهیه کنند. راهنمای استفاده از سامانه https://ecmedia.mfa.gov.ir در صفحه نخست، قبل از ورود، قابل ملاحظه است.  

بر همین اساس رسیدگی به درخواست های آن دسته از هموطنان عزیزی که در فهرست خدمات سامانه میخک آمده، منوط به ثبت نام، اخذ کد رهگیری و مراجعه به بخش کنسولی سفارت به همراه اصل مدارک بارگذاری(Upload) شده در سایت می باشد. توجه داشته باشید ضروریست مراحل ثبت نام سامانه میخک تا دریافت کد رهگیری دنبال گردد.

   

آموزش تصویری ثبت نام در سامانه مدیریت خدمات کنسولی (میخک)

راهنمای استفاده از سامانه میخک  https://ecmedia.mfa.gov.ir در صفحه نخست قبل از ورود قابل مشاهده و دسترسی می باشد.

ضمنا آموزش ثبت نام و ثبت درخواست خدمات کنسولی از طریق این لینک نیز قابل دسترسی می باشد: 

https://www.youtube.com/channel/UCC-CGXZpcuBtWPnDIeli4aQ 

خدمات قابل ارائه در سامانه میخک:

1- ثبت درخواست صدور گذرنامه و برگ عبور ( متقاضی بعد از ورود به سامانه نسبت به بارگذاری مدارک مورد نیاز مانند: شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت سربازی، تصویر آخرین مهر خروج، گواهی اقامت و.. اقدام نموده و بعد از دریافت کد رهگیری با در دست داشتن اصل کلیه مدارک به بخش کنسولی نمایندگی مراجعه نماید ).

2- صدور انواع وکالت نامه و گواهی امضاء ( متقاضی بعد از ورود به سامانه نسبت به انتخاب نوع وکالت نامه اقدام و بعد از ثبت درخواست و اخذ کد رهگیری با در دست داشتن اصل یک مدرک معتبر ایرانی به بخش کنسولی نمایندگی مراجعه نماید ).

3- تأیید مدارک تحصیلی ( متقاضی بعد از ورود به سامانه مدرک مورد نظر را بارگذاری نموده و بعد از اخذ کد رهگیری با در دست داشتن اصل مدرک به بخش کنسولی نمایندگی مراجعه نماید ).

4- درخواست اجازه خروج همسر و فرزندان ( متقاضی بعد از ورود به سامانه نسبت به ثبت درخواست اقدام نموده و بعد از اخذ کد رهگیری با در دست داشتن اصل یک مدرک معتبر ایرانی به بخش کنسولی نمایندگی مراجعه نماید ).

5- تأیید انواع اسناد تجاری ( متقاضی بعد از ورود به سامانه مدرک مورد نظر را بارگذاری نموده و بعد از اخذ کد رهگیری با در دست داشتن اصل مدرک به بخش کنسولی نمایندگی مراجعه نماید ).

6- درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه ( متقاضی بعد از ورود به سامانه و ثبت درخواست و اخذ کد رهگیری با در دست داشتن اصل یک مدرک معتبر ایرانی جهت انگشت نگاری به بخش کنسولی نمایندگی مراجعه نماید که بعد از ثبت آثار انگشتان در سامانه توسط کارشناس کنسولی، درخواست متقاضی جهت بررسی به مراجع ذیصلاح ارسال شده و بعد از بررسی، گواهی مربوطه به ایمیل متقاضی ارسال می گردد).

- متقاضیان ترجمه گواهی ولادت و فوت نیز می بایست با در دست داشتن اصل گواهی های مورد اشاره جهت ترجمه و تأیید به بخش کنسولی نمایندگی مراجعه نمایند